dimarts, 15 de març del 2016

Ai! Europa

Que m'esborren de l'Europa avara de diners, que compra i ven llibertats, subhasta ciutadanies, sorteja passaports, lloga campaments de fang, bescanvia bombes per fam, regala abrics de fred, traça fronteres amb espines. Que m'esborren de l'Europa poruga de la gent pobra, atemorida de les criatures descalces i de les dones amb nadons plorosos, que enfonsa els nàufrags i apalissa ocupants de fustes febles sobre les ones. Que m'esborren de l'Europa governada per l'egoisme del negoci, la política del comerç, l'ètica econòmica i els valors de la covardia. Que m'esborren!
Que m'apunten a una acollidora Europa de terra ferma, generosa de pa i taula, de manta i llit compartits, que obri cases solidàries i deixa sostres protectors. Que m’apunten a una Europa amable, de mà estesa per salvar de la misèria i somriures dolços per als infants ferits. Que m’apunten a una Europa sense fronteres, aquella a la que varem dir sí, la que ha de tendir ponts sobre la mar i traçar camins contra la guerra, la que ha de ser governada per la igualtat, regida per la bondat i dominada pels Drets Humans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada